Workshops

Produceren van betekenisvolle content

Wil je graag verhalen vertellen die opgepakt worden door de (sociale)media. Wat je vertelt moet wel kloppen met je daden. In deze workshop zoeken en verzilveren we onderwerpen.  

Lees meer

Onderwerpen die aansluiten op wat er speelt in de buitenwereld. En die in lijn liggen met de missie en visie van de organisatie.

Interesse? De workshop kan ook incompany worden gegeven. Download de folder. Heb je verder nog vragen, neem contact met ons op: info@debetrouwbareorganisatie.nl. 

Argumenten zoeken bij complexe vraagstukken 

Organisaties liggen inmiddels onder een vergrootglas. Het je te maken met vraagstukken die dilemma’s bevatten. Dan wordt het steeds lastiger om de juiste keuzes te maken.  

Lees meer

Gebeurt dat niet dan bestaat er een verhoogde kans op issues en alle ellende en kosten die daarmee zijn gemoeid. In deze dilemma sessie gaan we aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden met elkaar in gesprek. Daarbij pellen we meerdere aspecten af, inclusief de belangrijkste ethische stromingen (denkrichtingen) die er zijn.

Interesse? De workshop kan ook incompany worden gegeven. Download de folder. Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op: info@debetrouwbareorganisatie.nl

 

De 7 valkuilen van greenwashing

Hoe voorkom je greenwashing? Het zorgt voor negatieve publiciteit en de Europese regels worden strenger. Met risico op flinke boetes. Allereerst door bewust te worden van de valkuilen. 

Lees meer

Organisaties hebben het tegenwoordig niet makkelijk. Ze worden geacht rekening te houden met klimaat en milieu, met de razendsnelle technologische ontwikkelingen en te zorgen voor goede arbeidsomstandigheden. Maar hoe prijs je producten of diensten aan nu de waarden en normen daardoor behoorlijk zijn verschoven? In deze workshop behandelen we de 7 valkuilen die er zijn en waar je beter maar niet in trapt. 

Interesse? De workshop kan ook incompany worden gegeven. Download hier de folder. Mail Heb je nog vragen:  info@debetrouwbareorganisatie. nl.

Betrouwbaar omgaan met issues

Bedrijven moeten integer en betrouwbaar te werk gaan. Doen zij dit niet, dan bestaat er een verhoogde kans op issues of gedragsrisico’s, plus alle extra ellende die daarmee is gemoeid.

Lees meer

Organisaties functioneren inmiddels in glazen gebouwen en kritische burgers reageren direct als er iets fout gaat. Never waste a good issue! Doel van deze basistraining is om te leren hoe je vanuit de belangen van anderen tot een strategie en uitvoering komt. Waarbij je naar een oplossing zoekt die op langere termijn houdbaar is en de organisatie in staat stelt zich aan te passen of te verbeteren. Dat kweekt vertrouwen en zorgt voor zo min mogelijk financiële en imagoschade. Lees hier onze whitepaper met betrekking tot crisiscommunicatie en waarmee we aan de slag gaan.

Interesse? De workshop kan ook incompany worden gegeven. Stuur dan een mail naar info@debetrouwbareorganisatie.nl  en we sturen je meer informatie. 

 

Ontwikkeling Ethisch Leiderschap

Normen en waarden veranderen binnen de maatschappij, en dus ook op de werkvloer. Tijd om het gesprek aan te gaan over hoe het altijd ging’ en wat we verwachten van de toekomst.

Lees meer

Zo wordt steeds belangrijker dat er rekening wordt gehouden met de menselijke aspecten. Denk aan sociale en psychologische veiligheid. Maar ook aan mensenrechten in de gehele productieketen. Gebeurt dat niet, dan bestaat er een verhoogde kans op gedragsrisico’s en alle ellende en kosten die daarmee zijn gemoeid. Hoe ga je daar als manager of beleidsbepaler mee om? Morele oordeelsvorming in de besluitvorming kan hierbij helpen. Doel van deze basistraining is om handvatten aan te reiken, zodat je ethisch leiderschap kunt ontwikkelen.

Interesse? Mail info@debetrouwbareorganisatie.nl voor meer info.

Omgaan met (sociale) media

Het huidige medialandschap is veranderd, maar journalisten blijven een belangrijke rol spelen. Hoe ga je met ze om op basis van vertrouwen? 

Lees meer

Niet alleen wanneer er stront aan de knikker is, maar ook in ‘vredestijd’. Tenslotte heb je elkaar nodig. Hoe bereid je je voor? Hoe ga je met elkaar om? En heel belangrijk, wat kun je doen om een duurzame relatie te behouden? We behandelen het abc van Betrouwbaar Communiceren en hoe je VOJAS-gedrag kunt vermijden. Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden gaan we oefenen. 

Ben je nieuwsgierig geworden, mail naar info@debetrouwbareorganisatie.nl voor meer info