Content creëren die betrouwbaar is en daardoor niet te hoge verwachtingen schept, is onmisbaar in het huidige internettijdperk. Hiermee kunnen organisaties aandacht krijgen en zo hun diensten en producten vermarkten en hun merk verstevigen.
Organisaties werken inmiddels in glazen gebouwen en kritische burgers reageren direct als er iets fout gaat. Moraliteit, klimaat, milieu en andere maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op het beleid van een organisatie.
In een organisatie kan het overal fout gaan, issues liggen dan op de loer. Hoe herkent u ze én achterhaalt u zo snel mogelijk het kernprobleem? Tijd is namelijk een cruciale factor.
Bedrijven moeten integer en betrouwbaar te werk gaan. Doen zij dit niet, dan bestaat er een verhoogde kans op issues of gedragsrisico’s, plus alle extra ellende die daarmee is gemoeid.
Van bedrijven wordt steeds meer verwacht dat zij maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat betekent dat winst maken niet meer als belangrijkste doel wordt nagestreefd.
Het huidige medialandschap is veranderd, maar journalisten blijven een belangrijke rol spelen. Hoe ga je met ze om met als doel samenwerking op basis wederzijds vertrouwen?