Organisaties hebben het niet makkelijk. Er komt veel op ze af tegenwoordig. Van klimaatverandering, tot geopolitieke ontwikkelingen. Van Artifical Intelligence tot op een menselijke manier met elkaar omgaan. Elke keuze moet vandaag de dag uitgelegd kunnen worden. Iedereen kijkt mee en heeft een mening. Hoe blijf je betrouwbaar en dus geloofwaardig?

Dat vraagt om een managementaanpak met de blik van buiten naar binnen. 

De Betrouwbaarheid APK

In een wereld vol verandering en complexiteit wil je als organisatie niet achter de feiten aanlopen. Met ons oplossingsgericht adviesmodel kijk je met een frisse blik van buiten naar binnen naar jouw organisatie.

Hoe werkt het?
Met behulp van 8 stappen check je de gang van zaken. Wat werkt soepel, waar loopt het vast, en waar dreigen risico’s? Zo kom je tot onderbouwde verbeteradviezen die helpen om betrouwbaar en geloofwaardig te blijven, helemaal als het spannend wordt. Of het nu gaat om een kleine bijsturing of grote verandering: deze aanpak geeft je houvast én scherpte om te handelen.

Nieuwsgierig geworden?
Of zit je misschien al met iets wat voor jouw gevoel niet klopt, maar je kunt er niet de vinger opleggen? Ontdek hoe onze aanpak jou helpt om sneller, beter en met meer vertrouwen in te spelen op maatschappelijke uitdagingen. Neem vooral contact met ons op.

 

Gespecialiseerd in de volgende disciplines:

Normen en waarden veranderen binnen de maatschappij, en dus ook op de werkvloer. Tijd om het gesprek aan te gaan over hoe het altijd ging’ en wat we verwachten van de toekomst. Dat doen we door het bespreken en analyseren van casussen met ethische dilemma’s.

Het huidige medialandschap is veranderd, maar journalisten blijven een belangrijke rol spelen. Hoe ga je met ze om op basis van vertrouwen? 

Hoe voorkom je green- of ethicwashing? Het zorgt voor negatieve publiciteit en de Europese regels worden strenger. Met risico op flinke boetes. Allereerst door bewust te worden van de valkuilen.

Wanneer er niet voldoende rekening wordt gehouden met de huidige waarden en normen, bestaat er een verhoogde kans op issues of gedragsrisico’s, plus alle extra ellende die daarmee is gemoeid. Hoe ga je met dat soort kwesties om?

Over Jan

Jan Merton is zelfstandig communicatieadviseur. Generalist met expertise op strategisch en uitvoerend niveau. Jan heeft Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd, met als specialisatie communicatiewetenschap. Van diverse boeken heeft hij de eindredactie gedaan. Verder is hij actief als docent NT2 en beoordelaar inburgeringsexamens. Hij blogt verder veel over betrouwbaarheid van organisaties en communiceren voor vertrouwen. Samen met Nico schreef hij de boeken ‘DURF-communicatie’ en ‘Communicatie en Ethiek’. Ook geeft hij over het onderwerp korte trainingen.

Over Nico

Nico de Leeuw heeft zich gespecialiseerd in het organisatie breed toepassen van ethiek en wat dit betekent voor de manier van (samen)werken. Voor communicatieprofessionals heeft hij samen met Jan inmiddels  instrumentarium ontwikkeld. Daarnaast is hij auteur, gastdocent, actief blogger en spreker. Van origine is hij journalist en tv-programmamaker. Daarvoor heeft hij veel gereisd. Bij Rochdale had hij tussen 2008 en 2016 een belangrijke rol in een van de grootste mediacrisissen gedurende die periode. Hij is auteur van ‘Het Handboek voor Nieuwsmakers‘ en ‘Jouw Nieuws Wereldnieuws’. Samen met Jan Merton schreef hij de boeken ‘DURF Communicatie‘ en ‘Communicatie en Ethiek‘. Daarnaast verzorgt hij ook kortere trainingen.

Over Reinier

Reinier Rombouts is auteur, journalist en blogger en communicatieadviseur. Als auteur van het boek Raak staat hij bekend als specialist op het gebied van storytelling, vooral in de context van organisaties en merken. Rombouts heeft een achtergrond in de journalistiek én in de communicatie. Hij richt zich op het vertellen van authentieke verhalen om organisaties te helpen hun identiteit en kernwaarden duidelijker over te brengen. Daarnaast is hij een voorstander van het gebruik van verhalen om complexe vraagstukken te verhelderen. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring, zowel aan bureau- als klantzijde (onder meer voor Achmea, Amazon, Hays, Swinkels, Family Brewers en Rabobank). Al zijn hele leven heeft hij een verlangen naar verandering en verhalen.

0%
Tevredenheid
0
Werkuren
0
Publicaties
0
VERSE CAPPUCCINOS
Heb je vragen of hulp nodig? Wij staan voor je klaar.